2012. február 5., vasárnap

PRE. diplomadolgozat részlet


"Belső, tudati jelenségek megformálására törekszem, ezek modellezése, rekonstrukciója érdekel. A folyamattal megegyező tulajdonságú, mozgású anyagokat használok. Az önfeltárás belső folyamatok artikulálására bír. Végül kézzelfoghatóvá válik.Egy belső mozdulást képes egyetlen szó teljesen, tökéletesen lefedni.A megértésért az elbeszélés narratív módszerét használom, ami ok- okozati összefüggést feltételez. Visszatekintve meséli el a történetet, rekonstruál, egy vezérfonalat követve. Az esemény mindig időben játszódik adott karakterek szerepeltetésével. Az értelemadás illúzióját kelti a folyamatosság biztosításával. A történés- következmény összekapcsolása és egy-egy történet folyamatos át-és újraszerkesztése identitást ad.A folyamat elindítója egy bizonyos helyről, helyzetből való kilépés, elmozdulás igénye. Az eseményt megközelítőleg lefedi a kezdet– lefolyás- vég sor, helyzet- indulás- megérkezés. Tehát állapotból állapotba kerülés, közötte mozgással. A formai átalakulás nem célja, hanem a mozgás eredményeképp jön létre."

Kint és bent elválasztása érdekelt, amikor a vászonkép kerete és a fal közötti üreget belsőnek tekintettem, majd használtam az amúgy kieső tér részt.
A festéket hátulról, belülről nyomtam át a felszínre, amit lakkal telítettem.
A szín csak részben és nehezen jutott át a bevonaton, kívülről pedig lehetetlenné vált a bejutás.
Alig ki, be egyáltalán.

210 x 150 cm vászon, olaj, lakk 2009.

A teljes elkülönítésért lefoglaltam minden oldalról.
Körbetekertem, becsomagoltam a keretet.
A csomagolás általában elfedi azt, ami benne van. Itt viszont fóliát használok azért, hogy látszódjon, ez üres.
A fóliával foglalom le a teret, elkülönítem, helyet képzek. 
Amint lekerül a falról, helyét elveszi a háttér látványa.
Kint és bent hasonlóságával fokozódik a hiány.

140 x 200 cm fa, folpack 2009.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése